Płeć

Gender Mainstreaming

Gender (ang.) to inaczej społeczno-kulturowa tożsamość płci. Pojęcie to stworzono, aby podkreślić różnice między płcią biologiczną (ang. sex) a płcią kulturową.

Gender Mainstreaming to strategia, której celem jest zapewnienie równych szans zarówno kobietom jak i mężczyznom podczas procesu rekrutacji i zatrudnienia, ubiegania się o awans i szkolenia oraz przy wynagrodzeniu w miejscu pracy. Przy tym powinny zostać wzięte pod uwagę zróżnicowane potrzeby zarówno mężczyzn jak i kobiet.

W Polsce pierwszy model szkoleniowy oparty na modelu zarządzania różnorodnością płciową „Zarządzanie Firmą Równych Szans” opracowany został przez ekspertów i ekspertki projektu Gender Index. Są to przykłady konkretnych rozwiązań i praktycznych narzędzi zwiększające efektywność zarządzania zasobami ludzkimi ze szczególnym uwzględnieniem płci, poprzez co zapewniają one skuteczne wdrożenie strategii równych szans we wszystkich obszarach funkcjonowania firmy.

Reklamy

Skomentuj

Proszę zalogować się jedną z tych metod aby dodawać swoje komentarze:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s