Małe i średnie przedsiębiorstwa

 Służba pielęgniarska

Służba pielęgniarska oferuje program opieki, w którym brane są pod uwagę aspekty kulturowe i religijne pacjentów. Cieszy się ona ogromnym zainteresowaniem szczególnie wśród migrantów. Pilęgniarki i opiekunowie posługują się biegle wieloma językami obcymi. Ułatwia im to komunikację z pacjentami i umożliwia poznanie ich religijnych i kulturowych zwyczajów, mających duży wpływ na rodzaj opieki, którą powinni otrzymać. Przykładowo muzułmanie przywiązują dużą wagę do bycia mytym pod bierzącą wodą, a nie zmoczoną gąbką. Przestrzegany jest  również czas na modlitwę, który odbiega od znanego w Polsce w Kościele katolickim.

W tej służbie pielęgniarskiej zatrudnionych jest 25 pracownków.

Przedsiębiorstwo z branży lotów kosmicznych

Internacjonalnie działające przedsiębiorstwo od lat ma trudności z pozyskaniem specjalistów w kraju, postanowiło więc rekrutować pracowników na całym świecie i w tym celu stworzyło program dla pracownków z zagranicy. Celem wspierania i zarządzania różnorodnością w tym przedsiębiorstwie jest stworzenie dla pracowników obszernego „pakietu integracyjnego”, dzięki któremu będą oni mogli się odnaleźć w nowym miejscu zamieszkania i na nowym stanowisku pracy. Pakiet oferowany jest dla całej rodziny pracownika i obejmuje następujące punkty:

  • Stworzenie tzw. „Starters Package“ z najważniejszymi informacjami  o kraju, stanowiący trening przygotowujący ich do pracy w nowej kulturze
  • Spotkania i dyskusje na różne tematy związane ze służbą zdrowia, ubezpieczeniami i emeryturą
  • Kursy językowe dla pracowników i ich rodzin
  • Znalezienie odpowiedniej szkoły, przedszkola czy mieszkania
  • W szczególnych przypadkach również wsparcie przy organizacji przeprowadzki
  • Dla absolwentów, którzy zostają zatrudnieni bezpośrednio po ukończeniu studiów, został stworzony specjalny program mentoringowy

Oprócz wyżej wymienionych punktów firma zatrudniła pełnomocnika do spraw integracji, którego zadaniem jest wspieranie pracowników podczas całego procesu integracji.

Pracownicy adminstracyjni wzięli udział w treningu kompetencji międzykulturowych, aby łatwiej im było zrozumieć i obchodzić się z różnicami kulturowymi pracowników. Korzyści są obustronne: z jednej strony, nowi pracownicy czują się lepiej zrozumiani i szybciej się integrują, z drugiej strony, pracownicy z działu administracji mogą  lepiej wspierać swoich zagranicznych kolegów i koleżanki i szybciej zareagować w przypadku konfliktów, trudności, czy niejasnych sytuacji.

W tym przedsiębiorstwie zatrudnionych jest 44 pracowników z 30 krajów.

Reklamy

Skomentuj

Proszę zalogować się jedną z tych metod aby dodawać swoje komentarze:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s