Duże przedsiębiorstwa

Porsche

Porsche, przedsiębiorstwo raczej konserwatywne, zdecydowało się na przeprowadzenie kampanii reklamowej dla homoseksualych klientów, jako potencjalnej grupy docelowej. Kampania okazała się wielkim sukcesem. W Niemczech, Austrii i Szwajcarii żyje ponad 7,3 miliony homoseksualistów i biseksualistów, na świecie to 5-10% ludności, często jest to grupa z wysokimi zarobkami, której żadne przedsiębiorstwo, chcące na długo pozostać konkurencyjnym, nie powinno zignorować jako grupy potencjalnych klientów.

Carrefour

Od 2006 roku firma Carrefour współpracuje z Mazowieckim Oddziałem Polskiego Związku Głuchych (MOPZG). Celem współpracy jest rekrutacja bądź integracja zawodowa osób zrzeszonych w Związku. Związek wspiera firmę Carrefour podczas procesu rekrutacji, jak również przy przygotowaniu do zawodu, stwarzaniu dogodnego stanowiska pracy oraz opracowaniu specjalnego przewodnika dla osób głuchych bądź niedosłyszących.

Henkel

Jedną z tajemnic sukcesu firmy Henkel jest zachowanie różnorodności w firmie. Przez wszystkich pracowników zostały stworzone wspólnie zasady promujące różnorodność, które zostały zapisane i przyjęte w Kodeksie Etyki oraz Kodeksie Współdziałania i Zarządzania. W 2007 roku została również utworzona jednostka organizacyjna odpowiedzialna za zarządzanie globalną różnorodnością wśród pracowników. Henkel promuje obszary zarządzania różnorodnością takie jak wiek, płeć i narodowość.

Microsoft Polska

Microsoft Polska wdrożył w 2007 roku program „Pracujący rodzic”, którego celem jest wspieranie pracowników przy godzeniu ścieżki zawodowej z życiem prywatnym (Work-Life-Balance). Program jest częścią ogólnoświatowej strategii HR Microsoftu, w której najważniejszymi punktami są spłaszczanie hierarchii w przedsiębiorstwie, wprowadzenie nieformalnej atmosfery w pracy oraz ułatwianie pracownikom i pracownicom korzystania z elastycznych godzin pracy, bądź innych modeli wspierająych przy godzeniu życia rodzinnego i zawodowego. Microsoft oferuje swojej załodze oprócz różnych modeli pracy (elastyczne godziny pracy, praca w niepełnym wymiarze godzin czy pracy w domu) również miejsca pracy dla rodziców z dziećmi do 14 roku życia i kobiet w ciąży. Program powstał w oparciu o doświadczenia jak również opinie pracowników i pracownic zatrudnionych w Microsoft.

Reklamy

Skomentuj

Proszę zalogować się jedną z tych metod aby dodawać swoje komentarze:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s